Skrotenie zlej ženy v Bolšoj balete

Skrotenie zlej ženy od jedného z najsledovanejších tvorcov súčasnosti, Jeana-Christopha Maillota, v originálnej kreácii pre hviezdy a mladú generáciu Veľkého divadla v Moskve nemožno ignorovať. Pôvodne chcel Maillot dielo inscenovať s klasickou hudbou Scarlattiho, ale veľmi pružne a dramaturgicky zaujímavo zareagoval, že pre Moskvu by sa hodila hudba niektorého z veľkých ruských skladateľov, ktorej by publikum výborne rozumelo. To je jeden z prvých fascinujúcich nápadov Maillota. Vystavať vlastne novú hudobnú partitúru z neznámych skladieb veľkého hudobného giganta 20. storočia Dmitrija Šostakoviča. Maillot šiel náročnou cestou a musel preskúmať so svojim tímom ohromné kvantum skladieb a partitúr. Vybral totiž u nás prakticky neznáme skladby a melódie z filmovej hudby Šostakoviča. Niektoré pôsobivé pasáže bolo treba upraviť pre … Čítať ďalej Skrotenie zlej ženy v Bolšoj balete