Hrad kniežaťa Modrofúza a Ľudský hlas v Opéra national de Paris

Krzysztof Warlikowski je režisér, ktorého inscenácie sú pozoruhodne nevyrovnané. Od výborných nápadov až k hlúpym postmoderným šaškárňam, ktoré nemajú zmysel a sú skôr provokáciou a snahou šokovať. Warlikovského inscenácia Bartókovho Hradu kniežaťa Modrofúza v parížskej národnej opere spojená s Poulancovým -Cocteauovým Ľudským hlasom je však mimoriadna. Od zotmenia sály je to fascinujúci operný zážitok. Bartókova opera aj keď je krátka, osobito hudobne koncipovaná, melodická, vzbudzuje u mnohého diváka hrôzu. Na vine sú aj mnohí inscenátori, totiž tí, ktorí bezútešný hodinový duet Modrofúza a Judity inscenujú v ponurých katakombách nie gotického hradu, ale ako prehnane freudovský, jungovský, či akýkoľvek psychologicko-filozofický mega ponor do podvedomia. Bartók napísal geniálnu operu. Jej štruktúra máta vedcov a hudobníkov, skúmajú každý … Čítať ďalej Hrad kniežaťa Modrofúza a Ľudský hlas v Opéra national de Paris