Billy Eliot v Londýne

Mnohí diváci radi škatuľkujú predstavenia do prísnych šuplíkov: balet, moderný tanec, opera, činohra a neveria na to, že divadlo je živý organizmus, vyvíja sa a mixuje sa s okolitými divadelnými žánrami. Niektorí majú priamo panický strach pred niečím, často označovaným ako povrchným a komerčným, ako je muzikál. Lenže muzikál nie je prehliadka trápneho libreta a ešte nudnejšej hudby zahalená do oparu „najlepší, jedinečný, hviezdne obsadenie“ a podobné slogany. Že i muzikál môže byť nádherný, plnohodnotný divadelný žáner, navyše mimoriadnej zrozumiteľnosti, že môže vystihnúť vážne témy, mať hudbu, ktorá povznáša do nebies a môže prekonať handicapy striktne vyhranených žánrov, vedia najmä v cudzine. A vedia tam aj muzikál urobiť, nie narýchlo, ale vypiplať dielo od ideu k premiérovej opone. A že by muzikál mohol byť taký zaujímavý ako … Čítať ďalej Billy Eliot v Londýne